Grouped PDF

Olá, tenho pouca experiência em appsheet e meu conhecimento vem de pesquisas e aqui no fórum. Preciso que meu PDF esteja agrupado como na foto:

Meu modelo de documento:

Link do banco de dados: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fKV-kDmzyaGE3nPyZ6WHj3nxvQ8N9HrtzI4coV4vvM8/edit?usp=sharing

Por favor, preciso de ajuda. Alguma recomendação de estudo para entender melhor o tema?

Bitte lesen Sie diese Beschreibung so oft wie nötig, um sie zu erhalten. Als Beispiel: Wenn Sie eine Tabelle (“Person”) wie diese haben:

id_person Name Geschlecht Alter age_range
blabla11 Eins Männlich 23 20+
blabla12 Zwei Männlich 28 20+
blabla13 Drei Weiblich 24 20+
blabla14 Vier Weiblich 30 30+
blabla15 Fünf Männlich 35 30+
blabla16 Sechs Weiblich 39 30+

Sie können diese Daten nach Geschlecht gruppieren und dann age_range, indem Sie z. B. in Ihrer Vorlage Folgendes tun:

<<Start:FILTER( “Person”, [id_person]=MAXROW( “Person”,
“_RowNumber”,
[gender]=[_THISROW-1].[ Geschlecht] ))

<<[Geschlecht]>>

*This would return "blabla15" and "blabla16", because are the maximum rows based on rownumber (the latest ones) that match the criteria. Since it's evaluated for blabla11, blabla12, blabla13 and so on, the first gender taken is Male and the latest Male was blabla15 so it is not blabla11, the formula keeps working with the next until it finds the latest row with that specific gender.*

<<Start:FILTER( “Person”, [id_person]=MAXROW( “Person”,
“_RowNumber”,
AND( [gender]=[_THISROW-2].[
Geschlecht],[age_range]=[_THISROW-1]. [age_range] ) ))>><<[age_range]>>

*This would return "blabla13" and blabla16" for the "Female" category and "blabla12" and "blabla15" for the "Male" category, the latest that comply with both conditions*
Name Genaues Alter
<<Start:FILTER(
“Person”,
AND(
[Geschlecht]=[_THISROW-2].[ Geschlecht],
[age_range]=[_THISROW-1]. [age_range]
))
>><<
[Name]>>
<>
<>

<>
<>

Das Ergebnis wäre:

Männlich

20+

Name Genaues Alter
Eins 23
Zwei 28

30+

Name Genaues Alter
Fünf 35

Weiblich

20+

Name Genaues Alter
Drei 24

30+

Name Genaues Alter
Vier 30
Sechs 39

Ich weiß, dass das ein bisschen zu viel war, aber ich hoffe, es hilft auch anderen
übrigens: Teste immer die Ausdrücke, ich kann Fehler machen wie jeder andere.

1 Like

Problem solved, thank you ^^